top of page
  • תמונת הסופר/תDr.Ami Barak

10 דברים ששווה לדעת לפני ניתוח פלסטי

ניתוח פלסטי הוא קודם כל ניתוח ולכן אסור להקל בו ראש. לפני שאתם מקבלים את ההחלטה החשובה לשפר את המראה החיצוני שלכם, ד״ר עמי ברק, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, משתף במספר דגשים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני הניתוח ולאחריו.


1. תשאלו הרבה שאלות.

בפגישות שלכם עם המנתח לפני הניתוח, כדאי לכם לשאול כמה שיותר שאלות. ידע זה כוח, וככל שתדעו יותר לפני הניתוח, ככה סביר להניח שתבואו מוכנים אליו יותר, תדעו למה לצפות, ותגיעו ליום הניתוח רגועים יותר. מעבר לכך, תמיד מומלץ להכיר את הרופא ולבדוק עד כמה אתם מרגישים בנוח לשוחח ולהתייעץ איתו.


2. הקפידו על תיאום ציפיות מלא.

במקרים בהם קיים חוסר שביעות רצון אצל המטופל/ת, הוא נובע פעמים רבות מבעיה בתיאום הציפיות. עשוי להיות פער בין הציפיות של המטופל לבין התוצאה שמתקבלת בפועל- לאחר הניתוח. המנתח הפלסטי שתבחרו אחראי להסביר לכם עוד בטרם הניתוח את האפשרויות הריאליות והמתאימות ביותר עבורכם מבחינת פרופורציות הגוף ומה שהכי יחמיא לכם. חשוב לסכם מראש עם הרופא המנתח ולהגיע להבנה לגבי תוצאות הניתוח בצורה המציאות ביותר כדי להבטיח את שביעות רצונכם.


3. יש מקרים שהרופא יגיד ״לא״.

תפקידו של רופא שלכם הוא לדאוג לתועלת שלכם, מה שאומר שבמקרים מסוימים, הוא עלול להגיד ״לא״. ד״ר עמי ברק מספר: ״אני מסרב לקבל מטופל אחת ל- 10 פעמים, אם לא יותר. זה עלול להיות המצב כתוצאה ממספר סיבות, העיקרית מהן היא שעבודתי כרופא היא להנחות את המטופל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור עצמו. אם מישהו מתכוון לעבור ניתוח, כדאי שזה יוביל לשינוי חיובי משמעותי עבורו, כזה שיהיה שווה את הקושי והסיכון שכרוכים בניתוח.״


4. גם גברים רוצים.

אצל נשים ניתוחים פלסטיים כבר מזמן הפכו לדבר שבשגרה, בין אם מדובר בהגדלת חזה, שאיבת שומן או מתיחת פנים, כולנו מכירים נשים ונערות שבחרו לבצע הליך קוסמטי כלשהו. אבל בשני העשורים האחרונים, תופעת הניתוחים הפלסטיים מתחילה להיות נפוצה יותר גם בקרב גברים ובכל הגילאים. מחקר של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מראה את שינוי המגמה עם כ-40% ניתוחים בקרב גברים וכ-60% בקרב נשים. ״שאיבת שומן, הרמת פנים או צוואר, ניתוחי עפעפיים, גניקומסטיה (ניתוח להקטנת חזה גברי) ומתיחת בטן, הם רק חלק מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים אצל גברים.״ מרחיב ד״ר עמי ברק, מנתח פלסטי בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים ״בני ציון״ בחיפה.


5. אל תתביישו.

אצל רוב האנשים התגובה הראשונית היא לרצות להסתיר את העובדה שהם עברו או מתכוונים לעבור ניתוח פלסטי. אבל במחשבה שניה, אין לכם במה להתבייש. יותר ויותר גברים ונשים פונים לניתוחים פלסטיים והפתיחות לנושא זה באה לידי ביטוי בכל המדיות. בתכניות הטלוויזיה וברשתות החברתיות אנחנו נחשפים לסלבריטאים ומפורסמים, לדוגמא נטלי דדון, מעיין אשכנזי ורבים אחרים שמספרים בפתיחות על ניתוחים והליכים אסתטיים שעברו. אם אתם רוצים להראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר, אין שום סיבה שתתביישו בדרך בה בחרתם כדי להגשים זאת.


6. כואב, אבל פחות.

מידת הכאב לאחר הניתוח תלויה במספר גורמים כגון המגדר, גיל המטופל/ת, שימוש בחומר הרדמה כללי או מקומי ועוד. יש חשיבות רבה לטיפול בכאב לאחר הניתוח שמסייע בהורדת הכאבים, חוסר הנוחות וסיבוכים אפשריים. טיפול יעיל כולל משככי כאבים ותרופות למניעת בחילות, שהן תופעת לוואי אפשרית לאחר ניתוח פלסטי. בנוסף, תקבלו מהרופא שלכם ייעוץ והכוונה לגבי המותר והאסור לביצוע לאחר הניתוח, כמו גם הוראות לגבי לבישת בגדים או אביזרים תומכים.


7. הכינו את הסביבה הקרובה שלכם.

לפני הניתוח מומלץ לקבל את תמיכת הסביבה הקרובה לכם, ולידע אותה על הניתוח אותו אתם עומדים לעבור ומה הוא יצריך מכם וזאת כדי שהסובבים אתכם יוכלו לסייע לכם לאחר הניתוח ולתמוך בכם מבחינה פיזית ונפשית. קחו בחשבון שאתם עשויים להיות לא במיטבכם בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח, ודברים שאתם רגילים לעשות בקלות וביעילות יהיו קצת יותר מורכבים ולעיתים לא אפשריים. יש לחזור לשגרה לאט ובהדרגה. אימהות לילדים קטנים למשל צריכות להיערך מראש לקשיים היומיומיים שעלולים לעלות בטיפול בילד.


8. תהיו בריאים.

ניתוח פלסטי, כמו כל ניתוח אחר, כרוך בסיכונים, ולכן על המטופל להגיע לניתוח במצב בריאותי תקין. מהלך הניתוח ותהליך ההחלמה דורשים מהגוף הרבה משאבים פיזיים ואנרגיות, וכשאתם לא במיטבכם ההחלמה עלולה להיות קשה יותר והסיכונים לסיבוכים עולים. לכן בתחילת התהליך, הרופא יבקש ממכם לערוך סדרת בדיקות רפואיות. כידוע העישון מזיק לבריאות וברוב הניתוחים מטופלים שמעשנים יתבקשו להפסיק לעשן לתקופה לפני הניתוח. עישון לפני ניתוח יכול לגרום לסיבוכים שונים, לפגוע בזרימת הדם ולהפריע לתהליכי החלמת הרקמה.


9. התוצאה הסופית מתקבלת כעבור זמן מה.

לאחר ניתוח פלסטי, נדרש משך זמן משתנה של החלמה. משך ההחלמה תלוי בסוג הניתוח, בגיל המטופל, במאפיינים גנטיים ובמשתנים נוספים, אך חשוב לציין שבשנים האחרונות ישנה מגמת שיפור במשך ההחלמה בזכות טכנולוגיות ושיטות עבודה חדשות, למשל בחלק מהניתוחים מתאפשר כיום חתך מינימלי ובזכות כך ההחלמה קלה ומהירה יותר.


10. החיים שאחרי.

על-מנת ליהנות באמת מהתוצאות של הניתוח, חשוב מאוד להקדיש תשומת לב גם למה שקורה אחריו. ״יש כמה הנחיות משותפות לכל סוגי הניתוחים הפלסטיים שמסייעות בשמירה על הישגיו ובמניעת פגיעה בו. צלקת אשר נחשפת לשמש עלולה לסבול מפיגמנטציה ולהפוך לכהה ובולטת יתר על המידה. לכן מומלץ להימנע מחשיפה לשמש, לתקופה של שנה לפחות, כולל בחורף. גם תזונה נכונה היא מפתח קריטי לשמירה על המראה החיצוני, ולא רק מבחינת המשקל. תזונה מאוזנת, רוויה בוויטמינים ומינרלים חיוניים ודלה במזון מעובד ושומן רווי, משפיעה על התחדשות תאים ועל חיוניות הגוף והעור בפרט. הקפדה על אורח חיים בריא תעזור לשמר את הישגיו של ניתוח פלסטי ותבטיח שביעות רצון לטווח ארוך.״ מסכם ד״ר עמי ברק.

433 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Button
bottom of page