top of page
  • תמונת הסופר/תDr.Ami Barak

הכירורגיה הפלסטית בימי הקורונה

בימים אלה של מגפת הקורונה, אנו מרגישים בשינויים רבים בחיינו. במובנים רבים אנו חווים עצירה או האטה משמעותית, ולעומתם אנו עדים למראה הצוותים הרפואיים והעובדים החיוניים שמסירותם לתפקיד באה לידי ביטוי באופן בולט במיוחד בימים אלה.

תחום הכירורגיה הפלסטית גם הוא מושפע מהשינויים החלים בתקופה זו, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ענף הכירורגיה האסתטית נכנס למצב של הפסקה כמעט מוחלטת. תחום הכירורגיה הפלסטית, נתפס בעיני רבים כתחום העוסק ביופי, במראה חיצוני ובאסתטיקה בלבד. מעטים מכירים את הצדדים המשמעותיים ואף לעיתים מצילי החיים שהם חלק מהותי ועיקרי בעבודתם של המנתחים הפלסטיים. ניתוחי כירורגיה משחזרת, טיפול בכוויות וגידולי עור, תיקון מומים מולדים ועוד, ממשיכים להתקיים גם בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה. זהו המקום להדגיש את המשך עבודתם של המנתחים הפלסטיים בתחומים חשובים אלה.


הכירורגיה המשחזרת

שחזור שד לאחר מחלה

נשים שעברו כריתה חלקית או שלמה של השד, לאחר מיצוי הטיפול האונקולוגי, עוברות שחזור של השד. שחזור שד הינו תהליך מורכב שדורש לפעמים שימוש במספר שלבים.

אפשרויות השחזור תלויות בעיתוי וגודל הפגם שנוצר. מבין אפשרויות השחזור ניתן להזכיר שימוש במשתל ועד להעברת רקמות כדי ליצור מחדש את צורת השד, כולל שיחזור של הפטמה החסרה.

תיקון מומים מולדים

חייך ושפה שסועים הינם חסר התפתחותי מולד, המאופיינים בשסע הנוצר בשפה העליונה לכיוון האף, או בגג חלל הפה, החייך, לכיוון האף. שני המצבים יכולים להופיע יחד או בנפרד. חומרת השסע יכולה להשתנות מילד לילד. גם כאן מדובר בניתוח מורכב שנעשה לעיתים בשלבים, תלוי בסוג החסר.

טיפול בכוויות

כוויות קשות עלולות לסכן חיים. הטיפול תלוי בשטח הכוויה ובעמקה ובדרך כלל הינו מורכב וממושך. המטרה בניתוחים אלה היא לכסות בצורה מיטבית את שטחי החסר בדרך כלל על ידי שתלי עור, טיפול בדלקות ובמצבים קשים יותר נעשה שימוש במותחני רקמות ומתלים.

63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Button
bottom of page