top of page
  • תמונת הסופר/תDr.Ami Barak

ניתוח אף המשתלב בטבעיות עם שאר חלקי הפנים

עודכן: 20 באוג׳ 2018

לעיתים האף עקום מלידה ולעיתים האף מתעקם כתוצאה מפגיעה פיזית. מבנה מחיצת הסחוס או עיקום באף יכולים לגרום להפרעות נשימה, מה שניתן לתקן בניתוח אף ולהקל על בעיות הנשימה. בניתוח אף המנתח מעצב את שלד האף במטרה ליצור למנותח מראה חדש לאף, שישתלב בטבעיות עם שאר חלקי הפנים.


בניתוח אף יכול המנתח להקטין אף גדול, לקצר אף ארוך, ליישר אף עקום, לעדן צורת אף גסה, לשנות את הזווית בין האף והשפה העליונה ולהקטין נחיריים גדולים ורחבים. המנתח צריך לבדוק את אפו של המנותח בכדי להסביר לו מה צריך להיות מתוקן באף שלו, יש לדון בכך עם המטופל במהלך תכנון הניתוח. ישנם מספר גורמים שיש לבחון שמשפיעים על תוצאות הניתוח: מבנה העצמות, עובי העור, צורת הפנים, סחוס…


ניתן לנתח רק את מי שמלאו לו 16, כאשר האף מגיע כמעט למלוא התפתחותו. בהתאם לנתוני המנותח, מחליט הרופא המנתח אם לבצע הרדמה מקומית או כללית. הניתוח עצמו אורך כשעה ולאחריו שוהה המנותח כמה שעות תחת השגחה בחדר התאוששות. לאחר הניתוח מומלץ להשאר עוד כמה ימים בבית למנוחה והחזרה עצמה לשגרה, כולל פעילות גופנית, תעשה לאחר מספר שבועות.

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח אף יש אי ודאות מסוימת הנוגעת לסיכונים כלליים כמו דימום, זיהום או תגובה לא צפויה להרדמה. דוקטור עמי ברק מדגיש את חשיבות ההערכות הנכונה וההקשבה להוראות הרופא שמקטינות את אי הוודאות. במקרה שיש צורך בתיקון התוצאות, הוא יבוצע לפחות חצי שנה לאחר הניתוח.

68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Button
bottom of page